fredag 21. mai 2010


MERE BRÅTA

"Selv om folk har kommer skeivt ut i livet, betyr ikke det at de er søppel"

Vi viste noen utvalgte utdrag av arbeidet med BRÅTA for et nysgjerrig publikum i Norrøna-hallen i går. En nyttig opplevelse. En lærer (og skjønner?) en hel del når plutselig publikum sitter der; hvordan blir lyden? Hvor stor er rommet egentlig? Hvilke vitser går hjem? Hvilke sanger svinger mest? Hva gjør jeg her?

Visningen var en del av et arrangement som lokalavisene kaller en ”sjarmoffensiv” for PP/Norrøna som Kulturfabrikk. Vel, jeg blir i hvert fall mer og mer engasjert i saken. Vestsida er en forsømt bydel. Porsgrunn bør bygge en kulturarena for framtida = med utviklingsmuligheter, ekspansjonsrom. Og vi bør bygge et kulturhus som korresponderer med vår historie, vår identitet, vår ujålete stil.

Flere argumenter kommer (Jeg hisser meg opp), men det får bli en annen dag. Akkurat nå er jeg litt for matt og tett i hodet til å tenke klart (og taktisk) etter en 14 timers arbeidsdag.

Bildet er fra forrige uke og viser de første scenografiske elementene på plass (gml lagerhyller fra PP), allerede nå ser det veldig annerledes ut. Fortsettelse følger.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes du er veldig klar, yterst saklig og med god bakkekontakt i din argumentasjon og det er utvilsomt ett godt poeng i en slik sak.

    SvarSlett
  2. Ojojoj! Beyer bør vike for Vik! En porsgrunnsmann som kjenner byen sin – samt folket – bør heller styre skuta, enn en type med silkeskjerf og store ord. Kulturhus på østre kommer aldri til å bestå. Alt vil rase ut og knuse elvespeilet.

    SvarSlett